יום חמישי, 6 באפריל 2017

איך לעצב דירה בסטייל

רצוי לצלם דירות אחרי שמסיימים לעצב אותן, כי אחר כך, אתם יודעים, בלגאן, ופתאום איזה דודה מביאה אגרטל שלא כל כך מתאים וכו'. אבל איכשהו זה לא תמיד מסתדר, ושוב אני מגיעה לצלם (עם אחותי הצלמת המוכשרת טליה ביקסון) באיחור של כמה שנים...

אבל הפעם חכתה לי הפתעה נעימה, הלקוחות המשיכו להשקיע בדירה ושדרגו אותה ממש יפה עם עוד תמונות, כריות חדשות, ספריה יפה בסלון ועוד. 

כשהגעתי לדירה לפני כמה שנים היא היתה ריקה כמעט לגמרי, אבל מייד ראיתי שיש לה פוטנציאל - התכנון היה מוצלח, המטבח, ריצוף יפה, נוף נהדר. התבקשתי להלביש את הבית, כלומר לבחור רהיטים, מנורות, וילונות, צבעים לקירות, אביזרים וכיו"ב. 
סלון מונוכרומטי עם נגיעות של צהוב

לכבוד החג, הנה כמה טיפים לעיצוב דירה בסטייל:

צבעים
יש לא מעט אפשרויות לבחירת צבעים לבית, כתבתי על זה פוסט נפרד שאתם מוזמנים לקרוא. אופציה שנראית תמיד קלאסית ולא נמאסת היא לבחור בסקאלת צבעים נייטרלית (הווה אומר גווני אפור ו/או חום), ואפשר להוסיף כתם של צבע אחד. 
במקור היו בדירה נגיעות של טורקיז - בכורסא ובכריות - אבל בינתיים הן נדדו לחדר העבודה והטורקיז הוחלף בצהוב. זה הכיף בלהכניס צבע באביזרים - מאוד קל להחליט שעכשיו מתחשק צבע אחר ולתת לבית מראה חדש.

אל תפחדו גם מצבעים לקירות. לבן ושמנת הן אופציות טובות אבל לא היחידות, דווקא גוון כהה יותר נותן תחושה יותר עשירה לבית, ביחוד אם יש עליו כמה כתמים בהירים יותר. 

פה בחרתי לצבוע את כל הדירה בגוון 0026 של נירלט, קיר המטבח וחדר השינה נצבע בגוון 0567, והקיר העגול בפינת האוכל בגוון 0568 של נירלט. כולם גוונים מצויינים של אפורים חמים.

פינת אוכל מעוצבת
רהיטים בלבן על רקע קיר אפרפר

רהיטים
אם אין לכם כסף לרהט את כל הבית בקסטיאל (ובינינו, למי יש), ועדיין אתם רוצים לתת מראה מעוצב לבית, אני מציעה להשקיע במנורות מיוחדות ובכורסא אחת יפה. גם אם את שאר הרהיטים תבחרו בחנויות במחירים יותר סבירים, עדיין, העין תמשך לפריטים המיוחדים והם יתנו תחושה של בית מעוצב.
פה יש כורסת אימס קלאסית, מנורה עומדת מסיאם, ומנורה תלויה מיוחדת ועם נוכחות מאלמנטו.

פינת אוכל עגולה
פינת אוכל במוטיב עגול
השילוש הקדוש
לדעתי, יש 3 דברים שהופכים דירה לבית, והם: שטיחים, תמונות, ווילונות. 
שטיח: מומלץ לבחור שטיח גדול לסלון, כי גודל השטיח נותן תחושה מהו גודל הסלון. יש כל מיני מדריכים באינטרנט לבחירת גודל השטיח, ממליצה לקרוא את זה של אמילי הנדרסון
תמונות: אני יודעת שזה החלק הכי מאתגר לרוב האנשים. אם אין לכם כסף לאמנות מקורית, יש לי מילה אחת לאמר לכם: etsy. ואם זה לא מספיק, מוזמנים לקרוא על הנושא בפוסטים שכתבתי: מה תולים על הקירות, מה תולים על הקירות - חלק 2. לא רצינו לוותר על לתלות משהו על הקיר העגול של פינת האוכל. מן הסתם אי אפשר לתלות עליו תמונות גדולות, אז בחרנו אליו להקת ציפורים מהממת מסיאם, שנותנת תחושה של תנועה.
וילונות: אני בעד לבנים שקפקפים (ביחוד אם הקיר צבוע בצבע כהה יותר). ושוב, אם אין לכם כסף להשקיע, אז מציעה לכם לקנות באיקאה.
פסלי מתכת תלויים
להקת ציפורים נודדות על הקיר העגול


חדר שינה מעוצב
חדר שינה - וילון לבן על רקע קיר אפרפר
אביזרים
זה המקום להכניס צבע: כריות, פסלים קטנים, כלים יפים, בקבוקים, אגרטלים, או כל דבר אחר שאתם יכולים לחשוב עליו. אלה הדברים שנותנים אופי לבית.

כורסא בחדר עבודה
והנה הטורקיז שנדד מהסלון לחדר העבודה

מטבח מעוצב
ציור של בעל הבית ובקבוק ירוק תואם

פינת ספריה בסלון
הדפס של רותקו וכורסא קטנה לצד הספריה בסלון
אז איפה היינו ומה קנינו?
מנורה עומדת + ציפורים על קיר פינת האוכל: סיאם.
ספה + חדר שינה + כסאות פינת אוכל: סימפלי ווד.
שולחן סלון: הביטאט.
מנורה מעל פינת האוכל: אלמנטו.
שטיח: carpet diem
כורסא תכלת: אסף דיזיין.
הדום טורקיז + קופסת עיתונים + כסא ליד הספריה: LOFT.
שולחן פינת אוכל: קליגריס.
וילונות: מרים אורגון

ושיהיה חג שמח!

תגובה 1: