יום שלישי, 19 בדצמבר 2017

10 טיפים לעיצוב חדר רחצה מושלם (ועוד אחד לקינוח)

אני בטוחה שתסכימו אתי שאחד מרגעי השיא של היום הוא הרגע של המקלחת החמה (בחורף) או הקרה (בקיץ). זה זמן נדיר של שקט ורוגע, ללא הפרעות. תכל'ס, אין הרבה כאלה בחיים שלנו... לכן אני אוהבת להשקיע בחדר הרחצה, אם כבר להתפנק אז עד הסוף, לא? הנה עשרת הטיפים הכי טובים שלי לעיצוב חדר רחצה מזמין, כיפי, נעים ובעיקר מפנק (ועוד טיפ אחד בונוס):

1.      השראה – לפני שאתם מתחילים חפשו השראה. ממליצה לכם להתחיל ב-pinterest, אתר שיתוף התמונות המעולה. חפשו bathroom design או משהו דומה ושימרו לכם את כל התמונות שאתם אוהבים. אח"כ תבחרו אחת שאהבתם במיוחד או קחו רעיונות מכמה חדרי רחצה ושלבו יחד.
חדר רחצה מעוצב בגווני חום ותכלת
2.      התאימו את התכנון לשגרת החיים שלכם – האם אתם באמת צריכים אמבטיה? אולי מקלחון שתופס פחות מקום מספיק? האם כמה ילדים מתארגנים יחד בבוקר? 2 כיורים יכולים לעזור. האם אתם אוהבים להתפנק באמבטיה בערב? אולי כדאי לתכנן מדף לנרות ולקצף האמבטיה האהוב עליכם. האם אתה מתגלח באמבטיה? לא לשכוח לתכנן שקע למכונת הגילוח. האם את מתאפרת באמבטיה? דאגי לתאורה חזקה וצהובה באזור המראה. מכונת הכביסה חייבת להיות באמבטיה? תכננו לה מקום נוח.

חדר רחצה מעוצב
לשמור על סדר בחדר רחצה - לכל דבר מקום משלו
3.      פרקטיות לפני הכל – חשוב מאוד להתאים את התכנון לגודל ולפרופורציות של החדר. בחדר מלבני כדאי למקם את האמבטיה על הקיר הקצר, כך החדר יראה יותר גדול. בחדר ריבועי קטן כדאי למקם את המקלחון בפינה שמול דלת הכניסה ואת הכיור והשרותים מימינו ומשמאלו. חשוב לשמור על מעברים נוחים בין הכלים הסניטריים והרהיטים – מעבר מינימלי של 60 ס"מ.
שינוי במיקום האמבטיה "מגדיל" את החדר
4.      אחסון - הקצו אזורי אחסון לכל מה שצריך בחדר האמבטיה. תכננו מראש איפה יעמוד הסל כביסה. או אולי כדאי לתכנן מגירה לכביסה המלוכלכת בארון? חישבו איפה תתלו את המגבות הרטובות ליבוש. אם יש לכם ילדים קטנים תכננו מדף לצעצועי האמבטיה. תכננו את הארון כך שיהיה לכם מקום לכל הפריטים שלכם – מגבות, טואלטיקה, נייר טואלט, קוסמטיקה וכו'. נסו להקצות מגירה לכל אחד מבני הבית שמשתמשים בחדר הרחצה. 
חדר רחצה מעוצב
כדאי לתכנן ארון גדול ככל האפשר בחדר הרחצה
5.      ריצוף וחיפוי קירות – ע"פ התקן יש לבחור בקרמיקה מונעת החלקה (אנטי סליפ). אריחים גדולים, אפילו בחדר קטן, יתנו מראה מרווח יותר. מומלץ להניח כמה שפחות קרמיקה על הקירות - אנחנו רוצים שחדר הרחצה שלנו יראה כמו חדר ולא כמו אטליז. באזור הרטוב של האמבטיה או המקלחון נחפה את הקיר עד גובה 2 מ' בערך, ובאזורים הפחות רטובים (אסלה וכיור) אפשר להסתפק בגובה 1-1.2 מ'. אפשר גם להניח פאנל בלבד באזורים היבשים יותר ולחפות את הקיר בטיח פיגמנטי עם סילר נגד מים.
ארון כתום חדר אמבטיה
אריחים גדולים ברצפה ומשחקי גובה בקירות
6.      סגנון – מומלץ להתאים את העיצוב לסגנון העיצוב של שאר הבית. לדוגמא, אם הבית בסגנון כפרי, כדאי לבחור ארון בסגנון כפרי, פרזול מברזל, להכניס הרבה עץ ואבן טבעית (או ריצוף דמוי אבן). אם סגנון הבית מודרני, בחרו בגווני בסיס של אפור ולבן ופרזול מנירוסטה.  
אריחים מצוירים באמבטיה
חדר רחצה בסגנון כפרי - אריחים מצוירים וסולם עץ למגבות
חדר אמבטיה כפרי
חדר רחצה כפרי  - פאנל על הקיר וטיח פיגמנטי
7.      צבע - אל תפחדו להכניס צבע. זה יכול להיות ארון צבעוני, קרמיקה צבעונית, או צבע באביזרים (מגבות, שטיח, וילון, פח, תמונה). בחרו צבע שאתם אוהבים ומרגיש לכם נעים.
ארון אמבטיה ורוד
צבע פודרה בחדר רחצה
חדר רחצה טורקיז
צבע טורקיז בחדר רחצה
חדר רחצה ירוק
צבע ירוק בחדר רחצה
8.      עיצוב – גם לחדר האמבטיה מגיעה תשומת לב. והטיפ שלי הוא לחשוב על הסלון כשאתם מעצבים את חדר הרחצה ולהכניס פריטים שלאו דווקא שייכים באופן אוטומטי לאמבטיה – תמונה שאתם אוהבים, אגרטל עם פרח, עציץ קטן, מנורה מיוחדת, מראה במסגרת מיוחדת. כל מה שנעים לכם בעין ועושה לכם טוב על הלב יכול בכיף להכנס גם לחדר הרחצה.
חדר אמבטיה מעוצב
חדר רחצה מעוצב
9.      תאורה – כדאי לתכנן 2 מצבי תאורה – תאורה חזקה להתארגנות בבוקר, איפור וגילוח, ותאורה חלשה למקלחת או אמבטיה רגועה בערב. אפשר להשתמש בעמעם (דימר) או לתלות מנורה אחת חזקה ואחת חלשה שכל אחת נדלקת במתג נפרד.
חדר רחצה מעוצב
תאורה רכה בחדר רחצה
10.  סדר – אין מנוס, כדי ליהנות מחדר האמבטיה שלכם כדאי לשמור על סדר. ואיך עושים את זה? קודם כל מתכננים מקומות אחסון סגורים לכל החפצים שלכם (ראו טיפ מס' 3). זורקים כל מה שאתם לא ממש צריכים – מגבות שחוקות, מוצרי קוסמטיקה שפג תוקפם לפני שנתיים או שאתם סתם לא משתמשים בהם, וכל שאר הדברים שנוטים להצטבר לנו באמבטיה. את החפצים היומיומיים שמונחים לכם על השיש תכניסו לקופסא יפה. ברגע שהדברים ממוסגרים במקום אחד הם נראים יותר מסודרים.
איך לסדר חדר אמבטיה
חדר רחצה מסודר - לכל חפץ יש את המקום שלו

11.  תגוונו. כדי להמשיך להנות ולהתרגש מחדר הרחצה שלכם כדאי לגוון את העיצוב שלו מדי פעם - תחליפו את המגבות, את השטיח ואת וילון האמבטיה. תלו תמונה אחרת או החליפו את הידיות של הארון. שינויים קטנים שיגרמו לכם להרגיש שכל פעם יש לכם חדר אמבטיה מהמם חדש.
עיצוב חדר אמבטיה
ואם אתם מרגישים שאתם צריכים עזרה מקצועית בתכנון ועיצוב חדר הרחצה שלכם, אתם מוזמנים לפנות אלי. התקשרו: 054-5574737 או שלחו מייל: bicksonit@gmail.com ואשמח לחזור אליכם.
























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה