יום רביעי, 8 בנובמבר 2017

על הפער בין הרצוי למצוי ואיך לגשר ביניהם

כשאתם מסתכלים על תמונות של בתים מעוצבים במגזינים, בספרי עיצוב או באינטרנט, אתם כנראה חשים התקף קנאה קל, בדיוק כמוני... הבתים האלה תמיד כל כך מושלמים: ירקות מונחים בחינניות על משטח עץ, פרחים בכל חדר עומדים בזוית מושלמת, אין שום חפץ מיותר, והכל מואר באור רך ונפלא. לאנשים האלה אין ערימות של כביסה בסלון, הילדים שלהם מסדרים את הצעצועים במקום והכלב אינו משיר שערה אחת, למרות פרוותו המושלמת...


כן, זה מה שהם היו רוצים שתחשבו, אבל בואו ואגלה לכם איך זה באמת קורה: המעצבת מגיעה בבוקר עם משאית קטנה וסוחבת לדירה פרחים, אביזרי נוי, כלים יפים, כריות, כיסוי מיטה, לפעמים גם שטיחים ואפילו רהיטים. אני מכירה מעצבת שהלכה אפילו יותר רחוק והתקינה מנורות על חשבונה בדירה עבור צילומים.

אח"כ מעלימים את כל הבלגן של בעלי הבית ואת כל החפצים הפחות אסתטיים ומשקיעים כמה שעות בלסדר את הבית יפה. ואז מגיע צלם/צלמת עם פלאש חזק שיאיר את כל הבית ובוחר את הזוויות המושלמות ביותר. וזה לפני שדיברנו על עבודת הפוטושופ שנעשית אח"כ כדי שהתמונות יראו עוד יותר מושלמות...

לא נשמע לכם כמו צילומי אופנה של דוגמניות?

עכשיו נשאלת השאלה מה עושים עם הרגש הזה? איך לשדרג את הבית שלכם שיהיה לכם כיף לחזור הביתה? אני לא מדברת על עיצוב מחדש, אלא על הדברים הקטנים שעושים כיף גדול ורובם לא יעלו לכם שקל. 

יש לי כמה רעיונות בשבילכם:

הורידו ציפיות - מה שאתם רואים במגזין ב-99% מהמקרים זה לא כמו שהבית באמת נראה. כמו שלמדתם לא לקנא בבר רפאלי תלמדו לא לקנא בבתים שמופיעים במגזינים...


איך לסדר חדר אמבטיה
חדר אמבטיה אחרי סידור אמיתי, ולא סתם העלמת הבלגן לצרכי צילומים
נסו לשמור על סדר - יש לי יחסים מורכבים וארוכים עם הבלגן בבית שלי, גם כתבתי על זה פוסט פעם. לאחרונה קראתי את הספר המדובר סוד הקסם היפני של מארי קונדו. שמעתי על הספר הזה כל כך הרבה לפני שקראתי אותו ואני מוכרחה להודות שהיה לי אנטי אליו. אלא שלפני כמה שבועות אחותי השאילה לי אותו וקראתי, ומשהו בו בכל זאת קסם לי והחלטתי לנסות. מה אני אגיד לכם, זה די ממכר לסדר. אני עוד בתחילת הדרך אבל מתכוונת להמשיך ליישם וגם לכתוב תובנות בסוף. בינתיים רק כמה משפטים ומי שרוצה להרחיב מוזמן לחפש בגוגל KonMari method. 

אז הרעיון הוא שכדי לשמור על בית מסודר באמת, צריך להפטר מכלללל החפצים המיותרים. עכשיו שכל אחד יחליט מה מיותר בשבילו ומה לא, אבל הרעיון הוא להשאר רק עם חפצים שאוהבים באמת ושמשתמשים בהם באמת. מסדרים לפי נושא ולא לפי חדר, מוציאים את כל החפצים הקשורים מכל הארונות בבית (בגדים, ספרים, מסמכים וכו') ומחזירים לארון בצורה מסודרת רק מה שעונה על השאלה: Does it spark joy?
#declutter #konmari
#KonMari #DeClutter


השקיעו בעצמכם - ולא רק כשבאים אורחים.
  • סדרו את המיטה בבוקר. זה לא לוקח יותר מדקה וחצי, ולחזור בערב למיטה מסודרת כמו בבית מלון זו חוויה אחרת לגמרי. היפנים מאמינים שלסדר את המיטה בבוקר זה סוג של מדיטציה בה צריך להודות על כך שקיבלתם עוד יום בחיים.
חדר שינה צבעוני
סדרו את המיטה בבוקר
קנו לעצמכם פרחים. גם לקטוף בגינה פרח אחד וכמה ענפים הולך, לא חייב להיות זר יקר. ומקמו את הפרחים לאו דווקא בפינת האוכל או בסלון, פרח בחדר האמבטיה או בחדר השינה ישמחו אותכם לא פחות.

כמה ענפים מהגינה בבקבוק באמבטיה
רעננו את הבית - העיניים שלנו מתרגלות מהר למה שהן רואות יום יום (לא סתם אומרים "אורח לרגע רואה כל פגע", אנחנו כבר רגילים...). תנו לעיניים שלכם משהו חדש להסתכל עליו - החליפו את כריות הסלון, פרסו מצעים חדשים, שנו את מיקום הרהיטים או התמונות, קנו קערה חדשה לפירות. השינויים הקטנים האלה עולים גרושים ולא תאמינו כמה כיף הם עושים.


תמונות בסלון
החליפו תמונות וכריות לקבלת מראה חדש
 מה הטיפים שלכם ליצירת בית שכיף לחזור אליו?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה