יום חמישי, 24 בנובמבר 2016

DIY - שולחן יצירה לילד/ה

היה היה פעם לול, שגדלו בו שני בנים חמודים. אח"כ הלול עבר לבית חדש וישנה בו ילדה מתוקה (שהבנים השתדלו מאוד לא להעיר).


עברו כמה שנים, הילדה גדלה ועברה ל"מיטה של גדולים", והלול נשכח לו עצוב בצד, מאחסן בתוכו כריות ודובים, צעצועים שפוזרו בחדר, ושאר בלגן.



ואז, יום אחד, אמא החליטה שהלול יהפוך לשולחן יצירה. היא לקחה מברג ופירקה את הסורג הקדמי של הלול, ואז פירקה גם את הקרש והרימה אותו לגובה המירבי.


מפה חד פעמית הודבקה על המשטח. פס של לוחות שעם שנקנה באיקאה לפני מליון שנה הודבק מאחור כדי שיוכלו להתלות עליו היצירות החדשות. חומרי היצירה נאספו ומוקמו על השולחן. שני כסאות קטנים שהיו בבית הצטרפו. הלול הפך לשולחן יצירה לתפארת.



הילדה ציירה מאושרת ציורים בצבעי גואש, ואח"כ גזרה אותם למשולשים שהפכו לשרשרת דגלונים מקסימה.


ומאז ועד היום הילדה המתוקה יושבת ומציירת ציורים על הלול, סליחה, על השולחן החדש. והלול שהפך לשולחן יצירה שמח ומאושר :0)

מה יהיה אחרי שהילדה המתוקה תגדל ותפסיק לצייר על הלול הישן? אל דאגה, אמא כבר תחשוב על משהו.

- תם ולא נשלם -













יום חמישי, 10 בנובמבר 2016

על אחיות וכלים ארמניים



בין העבודה, הילדים, הכביסות וההסעות בקושי יוצא לי לבלות זמן איכות עם האחיות המוצלחות והאהובות שלי. שירה היא מורה לריקוד ולגרפיקה ואמא לשני ילדים מתוקים וטליה היא צלמת מוכשרת שגרה בחיפה. החלטנו שפשוט צריך לקבוע עובדות בשטח וכנגד כל הסיכויים, תאמנו יום כיף.

התחלנו בארוחת בוקר מפנקת בדירה המתוקה ששיפצנו לטליה לא מזמן בכרמל. 

אחר כך היא לקחה אותנו למקום קסום בואדי ניסנס, שם, בסטודיו וחנות שלה לכלים ארמניים, קיבלה את פנינו רנה, אשה נעימה ומקסימה.  


רנה ואני
רנה הנחתה אותנו לבחור כל אחת כלי לצייר עליו ממבחר הכלים במקום ואז שקענו בהמון דוגמאות מעניינות לציור ארמני על כלים. לא היה קל, אבל בחרנו והתחלנו לעבוד. הציור הוא תהליך לא קצר המורכב מכמה שלבים - תחילה צריך להעביר את הציור לכלי, אחר כך לחזק את הציור בעפרון, לצבוע במכחול את קוי המתאר ובסוף לבחור צבעים ולמלא את המשטחים. 

רנה לוותה אותנו לאורך כל התהליך, יעצה והדריכה, וגם סיפרה לנו על עצמה ועל העם הארמני ואמנות הקרמיקה שלו. ידעתם שהמשפחה הארמנית שמוכרת אריחים וכלים מצויירים בעיר העתיקה הגיעה לירושלים לפני 100 שנה כדי לשפץ את האריחים של כיפת הסלע בהר הבית ונשארה בירושלים בעקבות הטבח של התורכים בארמנים?




אמנם הידיים עבדו, אבל תסמכו עלינו שניצלנו כל רגע לקשקש, לצחוק ולהשלים פערים. היה בוקר קסום של תרפיה ואני כבר מחכה לעשות את זה שוב, חייבת עוד קערה לסלט...

את הכלים לא מקבלים במקום, כי רנה צריכה לייבש ולשרוף אותם. אבל שווה לחכות! 

אה, ואפשר גם לקנות אצלה כלים מוכנים. עלות הסדנא היא לפי הכלי שבחרתם, אנחנו שילמנו בין 250 ל-330 ש"ח לכל אחת. 

אני כמובן ממליצה בחום על הסדנה. וגם על האחיות, אבל זה כבר עניין של מזל :0)


  רנה: 04-8514654, 0544699465, רחוב חורי 34 חיפה.