יום שני, 18 באוקטובר 2010

עיצוב חדר כושר

לפני כמה שנים גלית ואני עיצבנו חדר כושר (טרגט) של כ-500 מ"ר ברמת גן. כשנכנסנו לראות את המקום לראשונה חשבנו שבעל הבית השתגע. המקום עמד נטוש ב-10 השנים האחרונות והיה במצב פשוט מזעזע (תמונות מימין).

התקציב, כמו בד"כ, לא היה גבוה (הבעלים העדיפו, בצדק מבחינתם, להשקיע בציוד הכושר ולא בשיפוץ), אז חפשנו פתרונות עיצוביים זולים:
1. צבע. אני חושבת שצבע זו האופציה הכי זולה שעושה אפקט הכי גדול בחלל, וגם יש כל כך הרבה צבעים לבחור מהם, שהאפשרויות הן באמת בלתי מוגבלות. הצבעים שבחרנו הם אדום, ירוק-אפרפר, וחום, כשהירוק והחום שולטים במלתחות, ליצור אווירה מרגיעה, והאדום דומיננטי בחדר הכושר, כצבע מעורר. 
2. השתמשנו בלייסטים פשוטים וזולים מעץ, שמשמשים להלבשות של משקוף, כדי להפריד בין אזורי צבע שונים. כעקרון רצוי לצבוע קיר שלם בצבע, ואם רוצים לצבוע רק חלק מהקיר בצבע אחר, אז כדאי להפריד בין הצבעים בחומר שלישי, כמו עץ, קרניז גבס, לייסט נירוסטה, או פס טפט.
3. השקענו "בקטנה" בדברים שיקפיצו את העיצוב: מעט אריחים שונים ואריחי פסיפס ששבצנו ברצפה במלתחות, כיורים מונחים, טפט על הדלפק, שטיח מלאכותי בקפיטריה.
4. קצת עשה זאת בעצמך: רצינו לשלב חלוקי נחל בכניסה לחדר הכושר, אז הבעלים נסעו לכנרת לאסוף אותם.
5. איפה שניתן - בנייה בגבס במקום נגרות.
6. וכמובן, לקנות במקומות זולים (מחסני תאורה, איקאה).

והנה תמונות:


















האתגרים העיקריים בתכנון היו:
- התכנון של המלתחות - לשמור על אינטימיות להכניס כמה שיותר מקלחות ושרותים, ועדיין שיראה מרווח.
- הסידור של כל המכונות, ככה שישארו מעברים מרווחים ונוחים בחדר הכושר, ושהמכונות שעובדות על אותו איזור בגוף יהיו קרובות אחת לשנייה.
- במבנה מורכב כמו חדר כושר נורא חשוב לתכנן מה צריך להיות קרוב למה. יצרנו מין גרף כזה של איזו פונקציה צריכה להיות ליד איזו פונקציה (לדג' שולחנות ישיבה ליד הקפיטריה, משרד מנהל שיצפה על החלל, מכשירי ריצה מול החלונות), ומה חשוב שיהיה קרוב לכניסה (דלפק הקבלה מן הסתם), ואח"כ שבצנו הכל. זה קצת כמו לפתור פאזל.

והנה התכנית הסופית:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה