יום שני, 9 באוגוסט 2010

עיצוב חנות צילום

היום רציתי לכתוב על חנות צילום - עולם הצילום והסובלימציה - שעיצבתי לפני כמה שנים עם גלית, שותפתי לשעבר.



מדובר על חנות של כ-170 מ"ר, כולל מעבדה, בקניון בשכונה חרדית בירושלים. מסתבר שהחרדים מצלמים המון, ומכיוון שלרובם אין מחשבים בבית, חנויות צילום הן מאוד פופולריות. בחנות יש 20 עמדות עצמיות לפיתוח תמונות (מופרדות בין נשים וגברים) + 2 עמדות אח"מים סגורות, וחוץ מזה מדפיסים בה על כל דבר שאתם יכולים להעלות על הדעת ככה שצריך היה לתכנן שטח תצוגה נרחב, 5 דלפקי מכירה, איזור סטודיו של צלמת, פינת פספורט, פינת משחקים לילדים, ובטח שכחתי עוד משהו...

אני מצרפת תכנית של החנות, כי התכנון שלה היה מאוד מאתגר, היה צורך להכניס המון פונקציות לחנות אבל עדיין שתיראה מרווחת ויוקרתית (אם תכניות כן/לא מעניינות אתכם, תגיבו בבקשה, שאדע!).



חוץ מהתכנון הקפדני של החנות, תכננו ועיצבנו את כל הרהיטים (נגרות: נגריית איצו בירושלים), כולל המשרביות (לוחות מחוררים) שמאווררים את שולחנות המחשבים, וגם את האהילים שבחרנו להם חומר חצי שקוף שנראה כמו אם הפנינה (ביבוא מקנדה של חברת פאזה), גופי התצוגה (שנקנו בריג'נסי), והספות (רהיטי צמרת בת"א).

הסגנון הותאם לטעם של המגזר החרדי, והלקוחות התכנסו כל פעם ואישרו או פסלו את התכנית, החומרים, או הצבעים שבחרנו, ע"פי מידת ההתאמה שלהם למגזר. בסוף כנראה שהצלחנו. החנות היא הצלחה מסחררת, סיפרו לי שלפעמים ב-12 בלילה עוד עומדים שם בתור, וכבר הפכה לרשת של 10 סניפים.
















תגובה 1:

  1. זה מצויין כשיש תוכנית
    זה עוזר להבין את התכנון והנתונים

    תודה,
    לירז

    השבמחק